ZKM Bielawa Themes PKS Bielawa Themes PKP DDZ-Wrocław Themes PKP LEG.-DDZ-KŁ. Themes MOKiS Themes TV Sudecka Themes DTP-24 Themes DOBA Themes TD-24 Themes DZ-OW.PL Themes Biblioteka Themes POGODA BIELAWA Themes bielawa.pl Themes bielawa.net29-03-2015
blankNawigacjablank
blank Strona główna
Download / Pobierz
Galeria fotografii
Filmy amatorskie
Ciekawe miejsca D.Śląska
Filmiki o Bielawie
Forum
Artykuły
Linki ciekawych stron
Łamigłówki - Humor
Szukaj na stronie
----------------------------------------
KONTAKT Z MODERATOREM
Ważne numery !
REGULAMIN
blank
blankblankblank
blankOstatnie Artykułyblank
blank
Brak zawartości dla tego panelu
blank
blankblankblank
blankCiekawe strony!blank
blank
ZNAJDŹ FIRMĘ - MISTERWHAT.PL
WIADOMOŚCI BIELAWSKIE
Zabytki Bielawy
Bielawski Klan Tuningowy
VAGMEETING - zloty
TD info-wiadomości powiatowe
OWLS Bielawa-futbol
doba.pl
hydral-fotki Bielawy
wirtualna Bielawa
SCK Bielawa
BIP Bielawa
Ogłoszenia Bielawa
Klub Bielawianka
OPS Bielawa
Moto Show Bielawa
OSIR Bielawa
Zespół Szkół Bielawa
Zespół Szkół Bielawa
CIT Bielawa
strona p. A. Bohdanowicza
Góry Sowie
blank
blankblankblank
blankWŁÓCZYKIJblank
blank
Moje wyprawy, wycieczki. Relacje z wędrówek i galeria zdjęć.
Image and video hosting by TinyPic
WEJŚCIE
blank
blankblankblank
blankKINO 3D MOKIS Bielawablank
blank
Image and video hosting by TinyPic
TUTAJ SPRAWDŹ
blank
blankblankblank
blankSztolnie Gór Sowichblank
blank
Image and video hosting by TinyPic
WEJŚCIE
Podziemia- eksploracja- sztolnie
Kopalnia srebra-Silberloch- sztolnie
blank
blankblankblank
blankWitamyblank
blank
Witaj na stronie miasta BIELAWA

Image and video hosting by TinyPic

www.bielawamojemiasto.ubf.pl
blank
blankblankblank
blankstrona na facebookublank
blank

CHCESZ ZOBACZYĆ WIĘCEJ - ZALOGUJ SIĘ !
blank
blankblankblank
blankBalony uniosą maj w Dzierżoniowie!!! - III Balloon Festival Krzyżowa 2015blank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJEPrzez trzy dni w maju, niebo powiatów świdnickiego i dzierżoniowskiego malowane będzie dziesiątkami balonów. Wszystko za sprawą Balloon Festival Krzyżowa 2015, który przyjazd planują największe gwiazdy baloniarstwa z całego świata, a także pasjonaci tego sportu. Organizatorzy planują wiele atrakcji zarówno dla zawodników, jak i mieszkańców regionu.

Balloon Festival Krzyżowa 2015 to połączenie profesjonalnych zawodów z festiwalem balonowym. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce! Zawodników i kibiców przyciągną tu nie tylko kryształowe niebo, malownicze widoki i majowy klimat. Ale przede wszystkim wspaniałe warunki do uprawiania baloniarstwa. Organizatorami wydarzenia są Świdnicki Klub Balonowy, Dolnośląski Portal Gospodarczy Naszbiznes24.pl, Powiat i Gmina Świdnica oraz Burmistrz Dzierżoniowa.

W dniach 8-10 maja 2015 r. przyjazd na majówkę do Krzyżowej (woj. dolnośląskie) planuje środowisko balonowe z m.in. Polski, Niemiec, Czech, a także innych krajów Europy i USA.

- Wśród gości będą światowe gwiazdy baloniarstwa: Wilhelm Eimers (Niemcy) - aktualny mistrz świata, Ireneusz Cieślak (Polska) - były mistrz świata, Buzz Wills (USA), Jerzy Czerniawski (Polska), Nick Donner (USA). Swój przyjazd zapowiedziało wielu wspaniałych pilotów - wylicza Krzysztof Zapart, szef Świdnickiego Klubu Balonowego. - Dzięki kombinacji wzorców pogodowych i krajobrazu geograficznego, baloniarstwo w rejonie Krzyżowej pozwala doświadczyć niezapomnianych przygód - podkreśla.

Dlaczego balony?

Lot balonem ma fanów na całym świecie, a organizatorzy Balloon Festival Krzyżowa 2015, liczą, że impreza zyska wielu sympatyków. Weekendowe, majowe wydarzenie zaplanowane jest dla wszystkich, niezależnie od wieku.

- Nic nie dorównuje mocy wznoszenia tej ogromnej czaszy balonu na przejrzystym porannym niebie. Te pełne wdzięku giganty opuszczają ziemię i nie można od nich oderwać wzroku - mówi Robert Jagła, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, który jako zawodnik, czynnie włączył się w organizację wydarzenia w Krzyżowej i objął je swoim Patronatem Honorowym. - Niesamowicie maluje się zwłaszcza nocne widowisko oświetlonych balonów, kiedy strumień ognia i rozgrzanego powietrza wypełnia balon, unosi go w gwieździste niebo. To widok, którego się nie zapomina - dodaje.

Co w planie festiwalu w Dzierżoniowie i Krzyżowej?

Balloon Festival Krzyżowa 2015 to niewątpliwie aż trzy dni pełne atrakcji. Pierwszy dzień, czyli piątek, to czas kiedy uczestnicy zjadą na miejsce wydarzenia. Będzie on pełniony zapachem pieczenia przeróżnych potraw regionalnych, serwowanych w towarzystwie przyrody i kolorowych balonów unoszących się nad głowami widzów. Piątek, sobota i niedziela przeznaczona jest na zawody rozgrywane nad Dzierżoniowem,Krzyżową i Gminą Świdnica, a wieczorem na koncert gwiazdy i pokaz sztucznych ogni. Rozgrywane będą wspaniałe i widowiskowe konkurencje balonowe, ponadto w planie jest nawet ślub w balonie! W niedzielę poznamy wyniki zawodów i uroczyście zakończymy międzynarodowe spotkanie w Krzyżowej.

Imprezie towarzyszyć będą liczne niespodzianki oraz atrakcje dla dzieci i dorosłych. W planie są rozrywki plenerowe, a także konkursy - fotograficzny i plastyczny. Nie zabraknie stoisk gastronomicznych i bogatej oferty produktów regionalnych.

bullet Dodane przez ddz dnia 23 marzec 20150 Komentarzy ˇ 7 Czytań - Drukuj
blankTur-Kol organizuje przejazd pociągu specjalnego Magistralą Podsudeckąblank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJETur-Kol organizuje przejazd pociągu specjalnego Magistralą Podsudecką
Chyba każdy miłośnik kolei kojarzy pociąg Kilof, który każdego roku przejeżdża trasę z Kłodzka do Wałbrzycha. W tym roku Tur-Kol (markowy produkt turystyki kolejowej) organizuje dodatkowy pociąg, który przejedzie linią 137.

W sobotę 29 sierpnia trasą Poznań Główny - Wrocław Główny - Kłodzko Główne - Nowa Ruda - Wałbrzych Główny - Jaworzyna Śląska - Wrocław Główny - Poznań Główny przejedzie pociąg Kilof. Jest to znany i kojarzony pociąg, bardzo ceniony przez miłośników kolejnictwa oraz pasjonatów fotografii.

Nowością w tym roku będzie uruchomienie w niedzielę 30 sierpnia pociągu Pierścień, który pojedzie trasą: Wrocław Główny - Legnica - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów - Ząbkowice Śląskie - Kamieniec Ząbkowicki - Nysa - Brzeg - Wrocław Główny. Pociąg ma być prowadzony parowozem (oraz jako zabezpieczenie lokomotywą spalinową).

Image and video hosting by TinyPic

Szykuje się wspaniała jazda. Póki co czekamy na dalsze informacje oraz zachęcamy do polubienia tego wydarzenia na portalu Facebook.

bullet Dodane przez ddz dnia 16 marzec 20150 Komentarzy ˇ 10 Czytań - Drukuj
blankBielbaw-fabryka Bosch-Bielawablank
blank
TAJEMNICE MIASTA I GÓRMimo kończącej się II wojny światowej i niewielkiej odległości od oblężonego Wrocławia, Bielawa została oszczędzona przez pożogę wojenną. Nie spadła na nią ani jedna bomba lotnicza, jej ulicami nie przemaszerowały żadne armie… Pozostała cicha i spokojna; cierpliwie, w samotności oczekiwała dopełnienia swojego losu… Pomimo całego spokoju, jakim witała wkrótce nowych osadników, skrywała w swym bawełnianym sercu wiele niewyjaśnionych i mrocznych zagadek…

Jedną z nich, są podziemne korytarze, ulokowane pod największą fabryką tego regionu- kompleksem włókienniczym rodziny Dierig (Chrystian Dierig A.G), po wojnie nazywanym „II Armii WP”, a następnie „BIELBAW-em”. Korytarze, o których miejscowi opowiadają legendy, pomimo upływu lat nadal zazdrośnie strzegą swych tajemnic… Sama fabryka także zapisała swoje mroczne karty w historii; to nie tylko obiekt cywilny; to także udokumentowana działalność na rzecz Wehrmachtu (produkcja toreb płóciennych na suchary, elementy umundurowania) jak i również szeroko rozumianego przemysłu zbrojeniowego III Rzeszy (w hali późniejszej przędzalni cienkoprzędnej,w czasie wojny miało siedzibę przedstawicielstwo firmy Bosch, działające pod kryptonimem „Silling”, wytwarzające aluminiowe detale części lotniczych, jak również świece dymne i dynamit). Należy nadmienić, że w okresie wojennym firma zatrudniała „niewolniczą siłę roboczą”, na którą składali się więźniowie licznych, miejscowych obozów jenieckich oraz filii obozów koncentracyjnych (np. KL Gross Rosen – filia nazywana „Sportschule„).

Historia bywa jednak czasem przewrotna, gdyż pomimo różnych zawirowań losu, zakład ten splótł ze sobą w sposób nierozerwalny losy trzech grup pokoleniowych: pierwszych założycieli przemysłu tkackiego w Bielawie, pracowników przymusowych oraz więźniów z okresu II wojny światowej jak i współczesnych mieszkańców miasta. Nietrudno więc zauważyć, że pomimo swej niechlubnej, wojennej przeszłości, jest to miejsce godne zainteresowania, mające kluczowe znaczenie w życiu wielu ludzi. W latach świetności, fabryka pełniła wręcz rolę centrum, w którym skupiało się życie kulturalne większości mieszkańców miasta. Od strony technicznej, była także kuźnią wielu patentów przemysłowych, wykorzystywanych później na skalę europejską.

W dniu 11.11.2010 członkowie DTH zostali zaproszeni na premierę filmu „Tunel B„, ukazującego eksplorację tuneli pod budynkami zakładu włókienniczego „BIELBAW”, która odbyła się jesienią 2009 roku. Prezentacja ta, stała się inspiracją do podjęcia przez nasze Towarzystwo działań mających na celu sporządzenia dokumentacji fotograficznej częściowo już – niestety- zniszczonego obiektu jak i rozwiązanie jego zagadek. Uważamy, że takie działanie może ponownie przywrócić obiekt do życia w świadomości mieszkańców a młodszym pokoleniom uzmysłowi rolę, jaką kiedyś odgrywał wśród lokalnej społeczności. Aby móc zrealizować nasze plany, prowadzimy aktualnie rozmowy z przedstawicielami Towarzystwa Przyjaciół Bielawy (sekcji eksploracyjnej). Mamy nadzieję, że powojenna „Langenbielau” okaże się w końcu dla nas wszystkich bardziej łaskawa i po długim okresie milczenia, uchyli rąbek skrywanej tajemnicy.

bullet Dodane przez ddz dnia 16 marzec 20150 Komentarzy ˇ 9 Czytań - Drukuj
blankIdzie wiosna. Przygotuj rower do sezonu!blank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJEDodatnie temperatury, coraz mocniej świecące słońce i coraz dłuższy dzień sprawiają, że wiele osób właśnie przypomina sobie o jednośladzie, znajdującym się gdzieś w piwnicy, garażu czy na balkonie. Planujemy dojazdy do pracy, dłuższe i krótsze weekendowe wycieczki. Żeby plany te nie zostały tylko w kwestii marzeń, powinniśmy zadbać o nasz rower.
Prawie zawsze okazuje się, że rower pozostawiony na kilka miesięcy psuje się od stania. O czym musimy pamiętać przed pierwszą w roku przejażdżką? O co możemy zadbać sami, tak, by pierwszy kontakt z rowerem po zimowej przerwie przebiegł łagodnie i nie doprowadził nas do irytacji?


Image and video hosting by TinyPic

Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu

Jadąc ostatnio po warszawskich ulicach zaobserwowałem mnóstwo rowerów, których koła miały powietrze właściwie tylko u góry opony. Rozumiem, że pompowanie kół małą przenośną pompką może nie być łatwą i przyjemną czynnością, ale jest to wysiłek, który na pewno się opłaci. Zbyt małe ciśnienie w dętkach może doprowadzić do ich przebicia lub nawet do uszkodzenia opony oraz innych elementów koła, takich jak np. obręcz . Poza tym, ciężko jest walczyć z oporami toczenia stawianymi przez nienapompowane koło. Rozwiązania tego problemu są właściwie dwa. Pierwsze to zakup profesjonalnej stacjonarnej pompki - wtedy napompowanie koła zajmie dosłownie kilka ruchów i nie zmęczy nawet dziecka. Drugie rozwiązanie wiąże się z wymianą dętek na te z wentylem samochodowym (jeżeli takich w swoim rowerze nie mamy), wtedy bowiem pojawia się możliwość napompowania opon np. na pobliskiej stacji benzynowej. Oczywiście zawsze pozostaje opcja trzecia - zwykła, mała pompka.

Smarowanie łańcucha

O łańcuch w naszym rowerze należałoby zadbać już na jesieni. Suchy, brudny i pozostawiony w wilgotnej piwnicy napęd bardzo szybko pokryje się korozją. Cóż, mądry Polak po szkodzie... Jak zatem doprowadzić zaniedbany łańcuch do używalności? Jeżeli nie jest aż tak źle i łańcuch nie jest ubłocony, nie posiada śladów rdzy, a tylko głośnym skrzypieniem domaga się o smar - można go po prostu przesmarować używając do tego specjalnych oliwek do łańcuchów, a w wypadku ich braku, można zastosować samochodowy olej silnikowy lub przekładniowy (ten jest gęstszy i bardziej przyciąga brud). Należy pamiętać, aby nadmiar oleju wytrzeć szmatą do sucha, zapobiegnie to przylepianiu się brudu do łańcucha. Gdy nasz łańcuch jest już czysty, nasmarowany i gotowy do pracy, możemy zacząć stosować się do kilku zasad, które przedłużą jego życie. Jakie to zasady? Znajdziesz je tutaj.

Przerzutki, linki przerzutek i hamulców mechanicznych

Tak jak łańcuch są to elementy podatne na rdzę i wnikanie wilgoci pod pancerze. Częstym objawem zaniedbanych linek są (oprócz ciężko chodzących dźwigni hamulców mechanicznych i przerzutek) także problemy z regulacją tych ostatnich. Warto jest przesmarować wszystkie rowerowe linki oraz napuścić olej (najlepiej taki z dodatkiem teflonu) w newralgiczne miejsca wózka przerzutek czy manetek. Jeżeli zauważycie, że któreś linki w widoczny sposób skorodowały lub popękały, należałoby je wymienić. Przy odrobinie samozaparcia i chęci można to zrobić samemu.

Hamulce

To najważniejszy element każdego pojazdu, ważne jest zatem, aby działał poprawnie. Jeżeli już nasmarujemy linki naszych hamulców (nie dotyczy posiadaczy hamulców hydraulicznych), ważne jest, by sprawdzić, a w razie potrzeby wyregulować lub wymienić klocki hamulcowe. Te elementy podlegają zużyciu i ważna jest kontrola ich stanu. Hamulce typu v-brake lub zwykłe szczękowe, po zużyciu się okładziny ciernej niszczą felgę, natomiast hamulce tarczowe niszczą tarczę. Ważne jest, by kontrolować poziom płynu hamulcowego w hydraulicznych układach hamulcowych. Wymiana takiego płynu wg zaleceń producentów powinna odbywać się co roku, ale zależy też od liczby przejechanych kilometrów i stanu zużycia układu.

Łożyska

Jednym z objawów złego stanu technicznego naszego roweru są ciężko kręcące się koła. Łożyska piast mogą wymagać wymiany (zamknięte łożyska mechaniczne) lub też czyszczenia i smarowania (rozbieralne łożyska kulkowe). Jeżeli koła się kręcą normalnie, ale rower używany był często w trudnych warunkach pogodowych i terenowych, albo myty był myjką ciśnieniową, warto jest skontrolować stan łożysk, co uchroni nas przed niepotrzebnym stresem w trakcie użytkowania naszego jednośladu.

Serwis

Istnieje kilka czynności naprawczych, które warto zlecić serwisowi. Są to rzeczy wymagające doświadczenia, umiejętności lub narzędzi serwisowych. Nic bardziej nie denerwuje mechanika od poprawiania roboty po kimś, więc jeżeli nie czujemy się na siłach, lepiej po prostu nie zabierać się za nie i zostawić pracę specjalistom. Przedwiośnie to idealny czas na podrzucenie roweru do warsztatu, gdyż na pewno jeszcze nie trafimy na kolejkę, a swój przeserwisowany jednoślad będziemy mogli odebrać w krótkim terminie.

Całoroczni jeźdźcy

Ci z nas, którzy jeżdżą rowerem cały rok, też właśnie w czasie wiosennej pogody powinni baczniej zwrócić uwagę na swój jednoślad. Dokładne domycie go z pozostałości po zimowym błocie czy soli sprawi, że łatwo będzie można zlokalizować np. ogniska korozji, a słoneczna pogoda, która może utrzymać się dłużej niż jeden dzień, pozwoli na cieszenie się pięknym i czystym sprzętem przez dłuższy czas.

Niektórzy rowerzyści właśnie teraz przesiadają się ze swoich zimowych rowerów, na te bardziej wychuchane, które użytkują tylko wtedy, gdy na asfalcie nie ma już krztyny soli. Ci mają podwójną "robotę", gdyż muszą zakonserwować swój zimowy pojazd, a przygotować do sezonu swoje letnie maszyny.

bullet Dodane przez ddz dnia 04 marzec 20150 Komentarzy ˇ 12 Czytań - Drukuj
blankRowerem przez powiat dzierżoniowskiblank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJEStarostwo Powiatowe w Dzierżoniowie zachęca do aktywnego spędzania wolnego czasu. Dla osób, które przejadą rowerem kilka tras, przewidziano nagrody rzeczowe.

Na terenie naszego powiatu jest wytyczonych siedem tras rowerowych. Mają one różne długości – od 10 do 30 km, ale też różne stopnie trudności – niektóre przeznaczone są dla całych rodzin, inne nadają się tylko dla osób z dobrą kondycją. Słowem – każdy znajdzie coś dla siebie.

Wszystkie trasy są dobrze oznakowane – ich odnawianiem od kilku lat zajmuje się Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie. Informacje o trasach wraz z ich mapami znajdują się na stronie internetowej Starostwa więcej:www.pow.dzierzoniow.pl/pow/turystyka-i-sport/trasy-rowerowe

- Zachęcamy do korzystania z tych tras, a przy tym do aktywnego spędzania wolnego czasu – mówi Katarzyna Złotnicka, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Rozwoju i Promocji dzierżoniowskiego Starostwa. – Dla osób, które wezmą udział w naszej akcji „Rowerem przez powiat dzierżoniowski”, przewidzieliśmy nagrody.

Image and video hosting by TinyPic

Za przejechanie jednej trasy można otrzymać znaczek okolicznościowy, za pokonanie czterech tras – nagrodę rzeczową, a za zaliczenie następnych trzech tras – kolejną nagrodę rzeczową.

Dowodem przejechania trasy jest wykonanie na niej co najmniej dwóch zdjęć w różnych charakterystycznych punktach i pokazanie ich (nie trzeba ich wywoływać, wystarczy gdy będą w telefonie lub w innym urządzeniu) w siedzibie Starostwa w Dzierżoniowie przy ul. Świdnickiej 38 w pokoju 118.

Tam również można odebrać ulotkę, mapę z trasami rowerowymi i uzyskać dodatkowe informacje. Zapraszamy do wzięcia udziału w akcji, która potrwa do końca listopada br.

bullet Dodane przez ddz dnia 22 luty 20150 Komentarzy ˇ 20 Czytań - Drukuj
blankStoi na stacji lokomotywa ...(3)blank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJE15 lutego około godziny 1.30 do Dzierżoniowa przyjechał kolejny bardzo ciężki transport. Firma przewozowa przy użyciu specjalistycznej naczepy przywiozła do miasta kolejny parowóz, a także "węglarkę".

Image and video hosting by TinyPic

Jak udało nam się dowiedzieć, parowóz waży ponad 100 ton, ale na szczęście udało się go w całości dowieźć wąskim ulicami Dzierżoniowa na stację. Kłopot pojawił się około godziny 11.45, gdzie piloci z firmy przewozowej musieli zablokować całkowicie dojazd do dworca. Utrudnienia nie trwały długo.
Od 14 lutego w dzierżoniowskiej parowozowni możemy podziwiać już 3 eksponaty.

materiał: doba.pl

bullet Dodane przez ddz dnia 22 luty 20150 Komentarzy ˇ 15 Czytań - Drukuj
blankMamy drugi parowóz ale chyba eksponat!blank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJEW sobotę 7 lutego w godzinach porannych, na lawetach przyjechał następny parowóz do Dzierżoniowa. Jest to kolejny eksponat odradzającego się muzeum techniki w dawnej parowozowni przy ulicy Kolejowej. Patrząc jednak na niego można się zastanawiać w jaki sposób, eksponat w takim stanie, pomoże w odrodzeniu muzeum? A może muzeum odrodzi eksponat?
Jest to parowóz Ol-49 (popularnie zwany "oelką"). Pochodzi z serii budowanej w latach 1951-1954 w Fabryce Lokomotyw im. F. Dzierżyńskiego w Chrzanowie. Masa pustej lokomotywy z doczepianym tendrem wynosi 125 400 kg.
Długość samego parowozu to 12,84 m, a całego zestawu z tendrem 20,67m. W drogę zabierał zapas wody (25 tys. litrów) i węgla (12 ton). Prędkość maksymalna "oelki", to 100 km/h.
Oglądając z bliska, widząc skalę zniszczeń, można sądzić że będzie to "zimny eksponat".

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

źródło: dz-ow.pl

bullet Dodane przez ddz dnia 11 luty 20150 Komentarzy ˇ 18 Czytań - Drukuj
blankW Dzierżoniowie pojawił się pierwszy parowóz.blank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJEW niedzielny poranek 25 stycznia do Dzierżoniowa przyjechał ciężki transport. Na lawecie znajdował się pierwszy parowóz TKT48, który pochodzi z 1952 roku. Parowóz pojawił się w Dzierżoniowie, ponieważ Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku dąży do otwarcia połączenia parowozem na trasie Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów.

Image and video hosting by TinyPic


Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku ma plan, by odkupić co już się udało, odrestaurować parowozownię i zorganizować weekendowe przejazdy.
- Działająca przy muzeum Fundacja Ochrony Zabytków Techniki prężnie działa i chcemy jak najszybciej przywrócić życie parowozowni, która ma aż 10 stanowisk i jest w kształcie wachlarza. Zabiegamy też o parowozownię w Świdnicy, która mieści się przy ul. Okrężnej. W planach jest organizacja przejazdów w weekendy na linii Dzierżoniów - Świdnica - Jaworzyna Śląska - dzieli się dobrymi informacjami Katarzyna Szczerbińska.

Z informacji jakie udało się nam uzyskać wynika. że wkrótce do Dzierżoniowa przyjadą kolejne transporty lokomotyw.

materiał: Doba.pl

bullet Dodane przez ddz dnia 26 styczeń 20150 Komentarzy ˇ 36 Czytań - Drukuj
blankOd maja w weekendy do Dzierżoniowa parowozem!blank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJEPrzenieść się w inną epokę, a w dodatku dostać do sąsiednich miejscowości. Taka możliwość pojawi się, kiedy uda się wprowadzić połączenie parowozem na trasie Jaworzyna Śląska-Świdnica-Dzierżoniów. Do tego właśnie dąży Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, które dopiero co zakupiło dzierżoniowską parowozownię. Plan jest taki, aby ją odrestaurować i zorganizować weekendowe przejazdy.

Image and video hosting by TinyPic


Losy dzierżoniowskiej parowozowni przy ul. Kolejowej 86 do niedawna były dość nieokreślone. Od 2003 do 2012 roku mieściła się tutaj Fundacja Otwartego Muzeum Techniki. Następnie część eksponatów (prawdopodobnie) trafiła do miejskiego muzeum, a kolejna do prywatnego gdzieś w Polsce. W październiku 2014 roku, PKP wystawiło parowozownię i przyległy teren na sprzedaż. Skorzystało z tego jaworzyńskie muzeum, które za ok. mln zł. wygrało przetarg i właśnie przymierza się do realizacji ambitnego celu.

- Działająca przy muzeum Fundacja Ochrony Zabytków Techniki prężnie działa i chcemy jak najszybciej przywrócić życie parowozowni, która ma aż 10 stanowisk i jest w kształcie wachlarza. Zabiegamy też o parowozownię w Świdnicy, która mieści się przy ul. Okrężnej. W planach jest organizacja przejazdów w weekendy na linii Dzierżoniów-Świdnica-Jaworzyna Śląska - dzieli się dobrymi informacjami Katarzyna Szczerbińska.

Image and video hosting by TinyPic


Kursować do tych miejscowości ma parowóz TKt-48. Nie są znane jeszcze konkrety, takie jak cena biletu, częstotliwość przejazdów czy data startu, ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, być może już w maju będziemy mogli korzystać z tego atrakcyjnego połączenia. Plany wymagać będą wsparcia samorządów.

Przy okazji przypomnijmy, że muzeum dąży do utworzenia w Świdnicy swojej filii w rejonie dworca Świdnica Przedmieście, a konkretnie na terenie starej wagonowni o powierzchni około 1,3 hektara.
Więcej czytaj tu: Filia Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Świdnicy

info: www.doba.pl

bullet Dodane przez ddz dnia 17 styczeń 20150 Komentarzy ˇ 26 Czytań - Drukuj
blankBielawa. Park Miejski – postęp prac inwestycyjnych i ostrzeżenie dotyczące traktu linowegoblank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJEUrząd Miasta w Bielawie w związku z dużym zainteresowaniem mieszkańców postępem inwestycji w Parku Miejskim, przedstawił podsumowanie zrealizowanych dotychczas prac modernizacyjnych.

2 mln złoty z UE

Miasto pozyskało na tę inwestycję około 2 mln złotych z Unii Europejskiej. Według głównych założeń projektu, najważniejsze zmiany w Parku miały dotyczyć: wykonania centrum edukacyjnego, nowych alejek, oświetlenia, wyczyszczenia i połączenia stawów i zakupu nowych ławek. Na początku 2014 roku inwestycja została podzielona na dwie części – budowa budynku mającego pełnić funkcję centrum informacyjno - edukacyjnego oraz realizacja pozostałych zewnętrznych prac modernizacyjnych. W ślad za tym 20 lutego minionego roku, Urząd Miejski w Bielawie ogłosił dwa przetargi na wykonanie wyżej wymienionych zadań. Niestety z uwagi na fakt, że oferty, które zostały złożone do przetargu przekraczały budżet inwestycji, Urząd Miejski zmuszony był unieważnić postępowania przetargowe. Miesiąc później ogłoszone zostały ponownie dwa przetargi, w ramach których pod koniec kwietnia 2014 roku udało się wyłonić wykonawców.

Przedłużony czas realizacji

Według umowy zawartej przez miasto z przedsiębiorstwem budowlanym, budowa Centrum Informacyjno-Edukacyjnego, powinna zakończyć się do 15 września 2014 roku. Niestety między innymi ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe, termin ten nie został dotrzymany. 12 września miasto podpisało z wykonawcą aneks do umowy, przedłużający czas realizacji do 30 listopada. Firma wykonała obiekt w zakładanym terminie, a odbiór techniczny budynku nastąpił 19 grudnia 2014 roku. Większe problemy pojawiły się w trakcie realizacji pozostałej części projektu, czyli przy zewnętrznych pracach modernizacyjnych w Parku.

Ponowny przetarg

Miasto po rozstrzygnięciu przetargu, podpisało 23 kwietnia 2014 roku umowę z firmą budowlaną, według której termin zakończenia prac przypadał na 15 września. Niestety już 11 czerwca 2014 roku wykonawca odstąpił od realizacji umowy. Gmina zmuszona więc była ogłosić kolejny przetarg, w ramach którego 9 lipca podpisano umowę z nowym wykonawcą. Zgodnie z zapisami umowy, termin zakończenia inwestycji przypadał na 30 października 2014 roku, który m.in. z uwagi na niekorzystne warunki pogodowe nie został dotrzymany. Miasto podpisało z wykonawcą aneks do umowy, przedłużający termin realizacji prac do 30 listopada minionego roku. Niestety wspomniana firma również nie zakończyła prac w określonym czasie. W związku z tym władze miasta podjęły decyzję o naliczaniu kar umownych w stosunku do wykonawcy, za każdy dzień opóźnienia. Obecnie firmie pozostało jeszcze do ukończenia m.in.: ścieżki szutrowe, bramy wejściowe, 2 mostki na terenie stawów, ułożenie kostki w obrębie Centrum Informacyjno-Edukacyjnego, montaż 125 ławek i budowa wjazdu do Parku od strony ul. 1 Maja. Według informacji uzyskanych od wykonawcy, zakończenie prac nastąpi na przełomie stycznia i lutego 2015 roku.

UWAGA! Trakt linowy - Urząd Miasta prosi o ostrożność

Jednocześnie Urząd Miejski w Bielawie zwraca się z prośbą do wszystkich osób, a w szczególności do dzieci i młodzieży, o niekorzystanie z urządzeń rekreacyjnych w ramach traktu linowego. Obecnie są one pozbawione niezbędnego nadzoru i kontroli przeszkolonego instruktora. Zagrożenie stanowić może przede wszystkim trakt linowy, zawieszony na kilkumetrowej wysokości. O tym kiedy bezpiecznie będzie można korzystać z atrakcji poinformujemy w późniejszym terminie.

Urząd Miejski w Bielawie przypomina, że realizacja modernizacji Parku Miejskiego w Bielawie nie została jeszcze ukończona. Tym samym nie dobiegła końca inwestycja w postaci traktu linowego, będącego częścią projektu przebudowy parku. Dlatego też zwraca się z prośbą do wszystkich osób, a w szczególności do dzieci i młodzieży, o niekorzystanie ze wspomnianych urządzeń rekreacyjnych. Obecnie są one pozbawione niezbędnego nadzoru i kontroli przeszkolonego instruktora.Zagrożenie stanowić może przede wszystkim trakt linowy, zawieszony na kilkumetrowej wysokości. O tym kiedy bezpiecznie będzie można korzystać z atrakcji bielawski urząd poinformuje w późniejszym terminie.

bullet Dodane przez ddz dnia 11 styczeń 20150 Komentarzy ˇ 25 Czytań - Drukuj
blankKapliczka na Wielkiej Sowie i nieuprzedzony remont wieży!blank
blank
NAJNOWSZE INFORMACJEWybrano miejsce, po lewej stronie od wieży. Wylano fundamenty i wybrano patrona. Trwa budowa kapliczki na szczycie Wielkiej Sowy. Dodatkowo sama wieża właśnie przechodzi remont. Szkoda, że turyści nic nie wiedzieli!
Kuria buduje, proboszcz propaguje
Świdnicka Kuria Biskupia, jako inwestor, dostała pozwolenie na budowę kapliczki na początku tego roku. W okresie wakacyjnym firma budowlana ZRB Mieczysław Ligierko ze Świdnicy przystąpiła do pracy, czyli wykonania budowy kapliczki wraz z instalacją elektryczną w środku. Sam pomysł jej budowy był konsultowany z Nadleśnictwem Świdnica, który akurat zarządza tym obszarem leśnym. Po wspólnych ustaleniach wybrano także patrona, świętego Gwalberta - patrona leśników, który w 1038 r. wybudował klasztor, gdzie wraz z innymi zakonnikami opiekował się okolicznym lasem. Kapliczka ma powstać jeszcze w tym roku. Jeden z pomysłów zakłada odprawianie przy niej mszy świętych przez księży z okolicznych miast i wsi, przyległych do szczytu Wielkiej Sowy.
Pomysł budowy kapliczki, od dłuższego już czasu, publicznie propagował Edward Dzik, proboszcz pieszyckiej parafii. Już niemal tradycją się stało, że od kilku lat podczas nocy sylwestrowej na szczycie góry, koło wieży odprawiane są nabożeństwa organizowane właśnie przez księdza. Jak to wyjdzie w połączeniu z pijącą i śpiewającą grupą 200 osób?

Z nieoficjalnych informacji wynika, że budowa miała być skończona 3 września, jednak raczej termin nie będzie dotrzymany.
Nieuprzedzony remont
Równolegle do budowy kapliczki idzie remont samej wieży. Prace prowadzi Urząd Miejski w Pieszycach. Niestety z racji wykonywanych prac spora część turystów nie miała możliwości wejścia na wieżę, a zdarzały się grupy kilkudziesięciu osobowe, które przyjeżdżały z daleka. Ekipa budowlana wpuszczała tylko sporadycznie na kilka minut. Pieszycki magistrat dopiero dzisiaj opublikował informację o remoncie i wyznaczył godziny wejścia na wieżę, choć remont trwa już dobrych kilka dni.
Prace przy elewacji mają potrwać do końca października, a 1 września wieża ma być całkowicie wyłączona z użytku na 3 dni.
Informacja z UM Pieszyce:
UWAGA! Utrudniony wstęp do wieży widokowej na Wielkiej Sowie
W związku z remontem elewacji wieży widokowej na Wielkiej Sowie informujemy, że wejście do obiektu możliwe jest w godzinach od 9:00 do 10:30 oraz od 15:00 do 19:00. Za utrudnienia przepraszamy.

bullet Dodane przez ddz dnia 15 wrzesień 20140 Komentarzy ˇ 50 Czytań - Drukuj
Strona 1 z 4 1 2 3 4 >
blankWszystko o Twoim mieście!!!blank
blank
>>> WWW.BIELAWAMOJEMIASTO.UBF.PL <<<
blank
blankblankblank
blankMAPA BIELAWYblank
blank
Wyświetl większą mapę
blank
blankblankblank
blankLogowanieblank
blank
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
blank
blankblankblank
blankOnlineblank
blank Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 45
Najnowszy Użytkownik: tipo57wp
blank
blankblankblank
blankODWIEDZIłO NAS JUż:blank
blank
counter
free counters
blank
blankblankblank
blankShoutboxblank
blank
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

ddz
03/23/2015
Witaj Tipo

ddz
03/16/2015
Witaj Ciekawskasmiley

ddz
02/14/2015
Witam nowych użytkowników i zapraszam do pisania

ddz
11/27/2014
Witaj Adriansmiley

ddz
11/18/2014
Już 30 listopada II tura wyborów na Burmistrza Bielawy pomiędzy R.Dźwinielem a P.Łyżwą

Archiwum
blank
blankblankblank
blankPOGODAblank
blank
YoWindow.com Forecast by yr.no
Wejdź i sprawdź pogodę w Bielawie! http://pogodabielawa.tnb.pl/news.php
blank
blankblankblank
blankKamerki-Wirtualna Bielawablank
blank
Image and video hosting by TinyPic
Rynek miasta
Wielka Sowa
Góra parkowa,szkoła 10
Wieża Kościoła
Wzgórza bielawskie
Panorama miasta
Zbiornik Sudety
blank
blankblankblank
blankForum 1015mnpm & góry sowieblank
blank
Image and video hosting by TinyPic
Wejdź
blank
blankblankblank
blankTelewizja internetowablank
blank
Wejście
Image and video hosting by TinyPic
blank
blankblankblank
blankRADIOblank
blank
Włącz radio
blank
blankblankblank
nav-left nav

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie